Een begin van.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van peterenlida - WaarBenJij.nu Een begin van.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van peterenlida - WaarBenJij.nu

Een begin van....

Door: Lida

11 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Vandaag zijn we naar Den Haag gegaan om onze passen met daarin de visa voor Rusland, Mongolie en China op te halen. De passen lagen nog bij Trans Sputnik, het buro wat voor ons de treinkaarten in Rusland heeft geregeld. Eindelijk de eigen passen weer terug!! En we krijgen voor het eerst tastbare treinkaartjes in handen!! We zijn helemaal in onze nopjes en de reis begint echt te worden. Op de visum van Rusland staan onze namen in het Russisch op, heel leuk. De dame die dit geregeld heeft is zelf Russisch en ze zei dat het er wel koud is, dus we moesten ons goed gaan kleden en een warme muts opzetten. En inderdaad, in Moskou is het nu -14 graden en in Irkoetsk is het -21 graden!
In de papieren staat dat we 7622 km. met de trein gaan reizen!
Met onze pas zijn we naar de Vietnamese ambassade gewandeld en daar een visum voor 3 maanden geregeld. Even in de rij staan en wachten. Volgens het ambassadepersoneel gaat het een half uurtje duren, in werkelijkheid het dubbele. Maar wat maakt het uit; we hebben de visa voor 4 landen in de pas.

• 13 December 2009 - 21:57

Ria Hogenkamp:

Ik ga jullie volgen! Veel plezier alvast met de voorbereidingen. Lijkt ons ook geweldig om zo en paar maanden op reis te gaa: jullie gaan dat nu idd. gewoon doen! Wij houden het nu nog op vakantie-reizen , maar wie weet, over een paar jaar -;)

• 16 December 2009 - 18:01

• 16 December 2009 - 18:44

Bennie Oude Lansink:

gaaf
    veel plezier.
    ik hoor nog wel meer hier van.

• 16 December 2009 - 21:24

Marco En Marion:

Hallo Peter en Lida!

Gaaf zo'n webite! Dit gaan we zeker volgen.
    By the way: het is -25 in Moskou!!!

Groetjes,

Marco en Marion

• 17 December 2009 - 05:45

Henry Nr11:

maak er een mooie trip van kom gezond en heel terug veel plezier en geniet er van

• 17 December 2009 - 07:14

Jimme!!:

doe de Russen de groeten:P
    en tot morgen!!

• 18 December 2009 - 09:19

Gaby Uit Mechelen:

De Nepalreis is al weer enkele jaren achter de rug en nu dit ... wat een verrassing ! Ik ga jullie avonturen zeker volgen. Sukses en geniet ervan !

• 18 December 2009 - 14:15

Ria En Menno:

Je kan nu al merken dat de sterren gunstig staan voor jullie met zo'n prachtige sneeuwdek hier in Nederland

Groetjes Ria

• 18 December 2009 - 15:57

Hermandezzz:

We zullen jullie met het nodige carbid de straat en het nieuwe jaar uit knallen.

Alvast een goede en plezierige reis toegewenst groet de buurtjes 9

• 19 December 2009 - 21:58

Martijn & Natasja:

Mos"kou"se temperaturen in Twente...
    Kun je vast een beetje wennen aan de temperaturen daarzo!
    Wij leven met jullie mee (Brrr)
    De overbuurtjes

• 20 December 2009 - 12:48

Ben:

Ik heb mijn e-mail adres opgegeven, dus ik weet alles direct.Nogmaals een fijne reis en behouden thuiskomst gewenst. Ikblijf jullie volgen.

• 20 December 2009 - 21:44

Frans:

Ik wens jullie een geweldige reis!

• 24 December 2009 - 11:00

Gertruud:

helaas jeb ik je niet meer gezien, maar via deze weg wens ik je een geweldige ervaring toe met deze grote reis. Lekker los van alles als het goed is.
    Vele groetjes,
    Gertruud

• 27 December 2009 - 15:35

Renate Olde Olthof:

Even een reactie... mooie
    website... we blijven jullie volgen... veel reis plezier.. maar we zien elkaar nog... Lxxfs Renate Jos en Shelly

• 30 December 2009 - 21:46

Gré En Toon:

Leuk dat we jullie kunnen volgen via deze website. Goeie reis!!

• 01 Januari 2010 - 15:13

Rita Braamhaar:

Hallo Lida en Peter
    Allereerst de allerbeste wensen voor dit bijzondere jaar!!
    Ik ga jullie zeker volgen op deze leuke site. Geniet er onwijs van, heel veel plezier toegewenst en gezond weer terug komen!
    Groetjes Rita Braamhaar ( OAH)

• 04 Januari 2010 - 07:47

Rita Masseling:

Hallo Lida en Peter,
    De allerbeste wensen voor 2010 !!! Voor jullie een bijzonder begin van dit nieuwe jaar. Heel veel plezier op jullie reis en geniet ervan !!!! Ik blijf jullie volgen. Groetjes Rita Masseling

• 04 Januari 2010 - 21:59

Lily:

Nu wordt het echt aftellen. De laatste dingetjes nog even schecken, heb je alles wat moeten we nog? Spannend hoor.
    Groetjes uit Almelo

• 05 Januari 2010 - 14:17

Ben:

Met het weer hier kunnen jullie alvast wennen aan het weer in Rusland.Hebben jullie het nieuws gezien vandaag? Een tein vast in metershoge sneeuw, maar is al wer los.Ik hoop dat het jullie niet overkomt. Een heel fijne reis en behouden terugkomst gewenst.

• 06 Januari 2010 - 12:58

Hans En Annette:

Nu is het bijna zo ver! Een goede reis, heel veel plezier em kom veilig weer terug, dat hoort er ook bij. Tot zoens

• 06 Januari 2010 - 22:01

Wim Lodewijks :

Eerst de beste wensen en dan nog 2 nachtjes en dan op reis, ik zeg alleen geniet ervan.
    Groeten Wim (colckhof)

• 07 Januari 2010 - 12:26

Brigitte >fysiotrain:

We wensen jullie een fijne vakantie, en zullen jullie volgen op deze site !

• 07 Januari 2010 - 14:11

Anja:

Hoi Lida en Peter

Wij wensen jullie een hele goede reis toe en heel veel plezier, geniet ervan

groetjes Anja

• 01 Februari 2010 - 20:34

Manon Slagers:

Hallo Lida en Peter
    1e muziek club gehate van jaar er leuk DAVID lach tegen Marije
    en sneeuw heer nu ook Gisteren en vanmorgen lekker wit op weg in Borne
    hoe is met jullie er mooi foto's op staan ik naar carnaval geweest 't woolder Gela café Hengelo ov
    ik ook vrijdag 12 februari 2010 naar molenveen Ca'fe Saasveld ook carnaval avond voor ons
    veel groetjes van Manon en Natasja en Tineke hebben alle bij vader Jarig vandaag en Anne
    Marc Blikmans En Maaike