waar gaan we heen? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van peterenlida - WaarBenJij.nu waar gaan we heen? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van peterenlida - WaarBenJij.nu

waar gaan we heen?

Door: Lida

06 December 2009 | Nederland, Amsterdam

8 jan. gaan we naar Moskou waar we 3 dagen later op de Trans Mongolië Express stappen. Na 3 dagen komen we aan in Irkoetsk waar we bij een gastgezin slapen en vlakbij het Baikalmeer zijn. De volgende stop met de trein is in Mongolië, bij Ulaan Baatar waar we gaan slapen in een ger. dat is een traditionele tent. Ook gaan we naar het nationaal park. Het laatste gedeelte met de trein is naar Beijing (ook wel Peking genoemd)in China waar we op 22 jan. aankomen. Hier blijven we een week. Natuurlijk de Chinese Muur en het Olympisch dorp bekijken. Dan reizen we naar het oosten van dit land, naar de omgeving van Guilin aan de rivier de Li. Daar willen we het Chinees Nieuwjaar mee gaan vieren. Op 16 febr. gaan we naar Vietnam waar we in het noorden de traditionele bergdorpen, o.a. Sapa willen bezoeken. Met de boot en trein willen we verder door Vietnam reizen. In ieder geval moeten we voor 31 maart in het zuiden zijn, in Ho Chi Minh City zijn.(deze stad werd vroeger Saigon genoemd) want dan is de reis afgelopen en gaan we terug naar Nederland.
Dit is in grote lijnen onze reis wat we tot nu toe hebben moeten plannen omdat we met uitstapplaatsen van de Trans Mongolië Express en visa zitten. Maar we zijn natuurlijk erg nieuwsgierig welke interessante,leuke plekken en boeiende mensen we tegen komen. We hebben er veel zin in.