Dalat en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van peterenlida - WaarBenJij.nu Dalat en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van peterenlida - WaarBenJij.nu

Dalat en Nha Trang

Door: Lida en Peter

20 Maart 2010 | Vietnam, Nha Trang

We zijn dus met de bus naar Dalat gegaan. Het was een reis van 7 uur lang, over een afstand van ongeveer 150 kilometer. Dit komt omdat Dalat 1500 meter hoger ligt dan Nha Trang en een groot gedeelte van de wegen naar Dalat zijn onverhard en lopen door kleine dorpjes. Wel heel leuk om zo te reizen, want de bus gaat soms maar 20 kilometer per uur en dan kun je mooi alles bekijken. In Dalat aangekomen werden we (zoals we gewend zijn) niet op het busstation afgezet, maar weer bij een hotel van de busmaatschappij. We hebben een motortaxi naar ons hotel genomen. In Vietnam staan overal mannetjes mnet een motor die als taxi functioneren. Wel lachen, met 2 rugzakken en een handbagagetas...maar goed die mannen krijgen dat wel op de tank van de motor en dat het starten en sturen van de motor dan wat complex wordt dat maakt hen niets uit. Ze kunnen immers, omgerekend 0.40 eurocent verdienen.
De volgende dag werden we opgehaald en begon de trekking. Wij waren alleen met de gids (Minh) en hij vertelde wat we de komende dagen zouden gaan doen. De 1e dag was gelijk een stevige klim (in de volle zon) , een stuk door de jungle en daarna een stuk door een bos. Al met al een uur of 4 even stevig aan de bak. (de conditie gaat toch wel achteruit in de trein, bus enz.) Peter kreeg last van een oude knieblessure en kon haast niet meer lopen dus een pittige start. 's Middags kwamen we uit bij onze 1e overnachtingsplaats, een plek in de bossen aan een bergmeer. Hier hebben we met de kano op gevaren en heerlijk in gezwommen. 's avonds de tent opgezet en slapen maar. De geluiden in het bos en de jungle zijn uniek, geweldig om in de nacht en vroege ochtend naar te luisteren. Wilde dieren zijn er niet meer; logisch zegt Minh "we eten alles".
De volgende dag zijn we eerst met een bootje het meer overgestoken en aan een stevige beklimmeng begonnen (Peter heeft de hele dag kunnen strompelen en kreunen van de pijn) en daarna zijn we in de jungle terecht gekomen. De hele dag ging door de jungle en over de bergen. Mooie geluiden in de jungle, een mierenhoop van zo'n 1,5 meter hoog, veel insecten. Kortom echt in de jungle. Lida heeft nog even Tarzan nagedaan en lekker geschommeld in de lianen. 's Avonds werd de tent weer opgezet ergens in de bossen en daar werd een maaltijd bereidt. Na een uur of 7 klimmen, zweten, lopen, genieten zijn we vroeg in de tent gekropen. De volgende dag (Peter zijn knie was een stuk beter) hebben we echt een klimdag gehad, veel klimmen en dalen. Het was een geweldig mooie tocht met zeer gammele hangbruggen over de rivier, door koffieplantages, papayaplantages en langs veel bananenpalmen. Als toetje een ontzettend steile klim (in de volle zon...) naar ons eindpunt: een mooie waterval. Om eerlijk te zijn de 3 dagen was genoeg, we hadden het even gehad met de bergen en de smoorhete jungle.
De 2 dagen daarna zijn we in Dalat gebleven om wat bij te komen en Dalat te bekijken. We kwamen erachter dat er eigenlijk niet veel te zien was, er zou een antieke trein zijn maar die was uiteraard net vertrokken, het meer wat het middelpunt van Dalat is hadden ze leeggepompt omdat ze een nieuwe brug gaan bouwen en het bloemenpark was net een Nederlandse bloemist, we hebben er niet veel nieuws gezien.....Maar de markten in Vietnam zijn geweldig en daar hebben we ons prima vermaakt; lekker eten, veel fruit en veel lol met de Vietnamezen. Inmiddels zijn we weer terug in Nha Trang, wat eigenlijk niet logisch is maar we wilden graag snorkelen. Het snorkelen was super...tussen de koralen vissen kijken. Moeilijk om te beschrijven en uit te leggen, het leek wel een documentaire die je op tv ziet. Eigenlijk willen we de komende dagen nog wel een keer snorkelen, lekker met een bootje langs de tropische eilanden en dan weer over boord.
Inmiddels kregen we een mail van de luchtvaartmaatschappij dat onze vlucht bevestigd is......ai ai we moeten aan de terugreis gaan denken....

• 20 Maart 2010 - 14:07

Sabine:

Hoi Peter en Lida,

Geweldig. En zulke mooie foto's. Lida je kan zo invallen als Jane hoor, het staat je goed. Peter beterschap met je knie.

• 20 Maart 2010 - 17:49

Coen En Corrie.:

Wat een reis,en wat een mooie plaatjes.Ik kan me voorstellen dat het een hele klim was, ik herken het. (in ecuador)Maar nu weer bijna naar huis, wel zin of nog niet?Wat zullen jullie veel te vertellen hebben.We wensen jullie nog een paar mooie dagen,en een hele goeie terugreis, en hopen jullie gauw weer gezond in Borne te zien,liefs van Coen en Corrie.

• 21 Maart 2010 - 11:07

Tante Trijnie:

Wat een fantastiche reis maken jullie en het contact met de plaatselijke bevolking is natuurlijk het mooiste zo leer je het land echt kennen.Dit is wel een [de]reis van je leven denk ik,misschien volgt er nog zo'n spannende reis[als jullie wat gespaard hebben].Ik blijf jullie achter de PC volgen.
    Heel veel groeten en liefs van tante Trijnie.[ook van Nico maar die ligt nu in het ziekenhuis heeft 3 omleidingen gehad,alles gaat goed mag waarschijnlijk eind van de week naar huis.]

• 21 Maart 2010 - 11:07

Tante Trijnie:

• 21 Maart 2010 - 20:21

Lucie:

Hoi Lida en Peter

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij het heeft even geduurd he. Maar ik volg zeer zeker jullie ontzettende mooie verhalen en natuurlijk niet te vergeten de o zo mooie foto's Nog een paar daagjes en de reis zit er al weer op. Ik hoop dat jullie een goede terugreis zullen hebben en tot snel in het mooie Borne.

Groetjes Lucie,Marcel,Sabine en Marita

• 21 Maart 2010 - 20:46

Sinie En Freddie:

Lees elke keer met heel veel plezier jullie prachtige verhalen.
    (Zal dat straks missen)
    Wat zien jullie ongeloofelijk veel,zo zijn jullie aan het abseilen,en nu zit je in de jungle.
    Geniet nog van de heerlijke tijd die jullie nog hebben.
    Kom goed weer terug.
    Liefs van Sinie en Freddie.

• 24 Maart 2010 - 18:54

Renate /Jos / Shelly:

Hoi Peter / Lida

Even een berichtje van ons.... mooie foto's.. uiteraard weer een mooi verslag gemaakt... bij ons is alles goed... Shelly mist jullie heel erg.. wij ook wel hoor !!
    Goede terug reis.. en tot
    snel..
    Heel veel Lxxfs van ons
    Jos / Renate / en Shelly

• 27 Maart 2010 - 22:59

Hans En Annette:

Wat een prachtig avontuur. en wat fantastisch dat jullie ook echt doen wat op jullie pad komt. abseilen, snorkelen, de jungle in enz.enz. Heerlijk om na jullie terugkeer jullie enthousiaste verhalen nog eens te horen en te zien, met jullie 'levende ervaring erbij' nog rijker. alvast een fijne terugreis (thuiskomen is ook wel mooi hoor) en lieve groet.