Nog een nacht..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van peterenlida - WaarBenJij.nu Nog een nacht..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van peterenlida - WaarBenJij.nu

Nog een nacht.....

Door: Lida en Peter

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Allereerst aan iedereen die we nog niet gezien, gemaild, gesproken en of gebeld hebben: Een gelukkig en vooral gezond 2010 toegewenst!

Morgen is het zover; eindelijk, we gaan op reis. Deze week zijn we bezig geweest met alles in de rugzak te pakken. Dat is gelukt, onze bagage zit erin. Ook de handbagage is inmiddels zover. Verder hebben we deze week gebruikt voor het nog eens nalopen van alle officiële zaken zoals tickets controleren, verzekering controleren enz. We gaan er van uit dat we alles wat we kunnen voorbereiden ook daadwerkelijk gedaan is. De kelder, koelkast en vriezer zijn inmiddels leeg dus het wordt tijd om de voordeur achter ons dicht te gaan doen.
We zijn er klaar voor en kunnen op reis!

We worden vrijdagavond naar het station in Gronau gebracht en daar nemen we de trein naar de luchthaven in Dusseldorf. Onze vlucht vertrekt om 05.50 uur en dan komen we plaatselijke tijd 11.10 uur in Moskou aan. Moskou is een grote stad, tussen de 12 en 18 miljoen inwoners, per dag 3 miljoen forenzen, 3 vliegvelden dus van een formaat wat wij niet kennen. Gelukkig hebben we dan ook een transfer van het vliegveld naar ons hostel.
Het hostel hebben we inmiddels op internet bekeken, het ligt op een kilometer of 2 van het Rode Plein en Kremlin verwijderd, dus op loopafstand. In de buurt van het hostel is een internetcafe, een supermarkt en we zijn dicht bij een metrostation.
We verheugen ons op Moskou, we hebben ruim 2 dagen de tijd om de stad in te gaan. Het weer is momenteel goed, overdag -10 en droog.
En dan maandagavond gaat de treinreis beginnen. We zitten dan 4 dagen in de trein op weg naar Irkutsk. Moeilijk voor te stellen hoe het is om 4 dagen in een trein te zitten, we gaan het ervaren en jullie vertellen. Dan zijn we dus in Siberië. Ook daar valt de temperatuur relatief gezien mee op dit moment ongeveer -21 volgens de laatste voorspellingen. We zullen zien. In Irkutsk gaan we uit de trein en verblijven dan 2 dagen aan het Baikalmeer en slapen bij een gastgezin.

We laten zo spoedig mogelijk van ons horen, maar we zijn uiteraard afhankelijk van een computer met Europese letters op het toetsenbord en ene internetverbinding.

Groetjes, Peter en Lida


  • 07 Januari 2010 - 16:32

    Ria Ter Bekke:

    Nogmaals een hele goede reis. Veel plezier.
    groetjes Ria

  • 07 Januari 2010 - 16:44

    Hester Vera En Lieke:

    Moet dit morgen allemaal mee in onze auto?
    ...en jullie ook nog?
    ..en wij..

  • 07 Januari 2010 - 19:19

    Vera:

    Hee hallo,
    ik blijf jullie de hele tijd volgen, via de laptop.
    Ik wens jullie superveel plezier in Rusland, China en Vietnam. Lieke en ik vinden Chinese eetstokjes ook wel leuk, en papa en mama willen die ook wel. Mama wilde ook graag een kookboekje in het Engels, als dat lukt. Ik weet niet precies hoe en wat. Nogmaals superveel plezier. Xxxxxx van ons

  • 07 Januari 2010 - 20:15

    Lenie Van Geenen:

    Gelukkig worden jullie hier al voorzichtig voorbereid op de kou,vannacht -10 of meer.
    Goed inpakken en genieten maar. Veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie verhalen. groeten, Lenie

  • 08 Januari 2010 - 10:53

    Daphne:

    GOEIE REIS!!! en ook nog de beste wensen en vooral ook met jullie wilde plannen: Goede gezonheid gewenst!!
    Ik kijk uit naar de verslagen.
    1 tip: Vooral éérst genieten en pas daarna eens gaan zoeken naar verbindingen met ons thuisblijvers hè... Maar dat zal wel lukken!

    Groetjes van Daphne

  • 08 Januari 2010 - 14:13

    Brigit:

    Veel suc6 bij de reis en doe henig an!!!

  • 08 Januari 2010 - 17:04

    Shelly:

    liefe peter en lida(L).
    ik hoop dat jullie een super goeie leuke wereldreis gaan maken....& niet dat je gewond terug komt en ik hoop egt dat jullie aan eetstokjes kunt komen want het lijkt me helemaal te gek ik hoop dat jullie het super gaan hebben daar en dat je leuke dingen gaat leren en beleven en speciale dingen gaat zien naja ik ga jullie heel erg missen die 3 maanden

    Dikke kus & Knufel Van Shelly xx

  • 09 Januari 2010 - 17:54

    De Kroeses:

    Hallo, ik hoop dat jullie al in Moskou zijn. De sneeuw en wind zijn hier nu ook heftiger. Grtjes Natasja, nu komt Stan:
    hallo lida en peter,
    ik hoop dat alles daar goed gaat!!
    ik moet morgen handballen en dan vertel ik dan wel hoe het gegaan is.
    gr. stan

  • 10 Januari 2010 - 11:16

    Brigit:

    Heb net gezien wat voor weer het in Moskou is: -19!!! is echt vet koud heb medelijden met jullie.

    Ik zit hier lekker war mbij de verwarming!! hahahaha nou veel suc6 nog!
    Groetjes Brigit

  • 10 Januari 2010 - 13:56

    Stan:

    ik zou typen hoe het gegaan was maar de wedstrijd was afgelast!
    waar zijn julie nu ?
    gr. stan

  • 10 Januari 2010 - 14:32

    Lia:

    Eindelijk onderweg, super! Vooral genieten nu. Leuk dat jullie nog aan m'n verjaardag gedacht hebben. Ik denk ook aan jullie. Groeten en een knuffel van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

met de trein door Rusland, Mongolië, China naar Vietnam.

Actief sinds 06 Dec. 2009
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 28528

Voorgaande reizen:

08 Januari 2010 - 31 Maart 2010

peter en lida gaan met de trein

Landen bezocht: